Höstmörker

Hösten närmar sig med stormsteg och det är dags att sammanfatta sommarens musikupplevelser.

Bob Hund: ++++ , Härligt röj på avenyn.
Timo Räisänen: ++ , Ljummen konsert, Ljummen öl.
Bon Iver: ++ , Kassa platser och stressigt, OKEJ?!
Beirut: ++(+) , Kul att ha sett live, inte mycket mer. Spelade INTE Gulag Orkestra.
Band of Horses: +++ , Sämre än Roskilde 08, men fint ändå.
Robyn: +(+) , Inte min påse chips, Dock härligt med Queen cover. Väntade mest ivrigt på Wilco.
Wilco: +++++ , Gåshud. Dock ingen At least thats what you said.
Anthony and the Johnsons: (+) , Höh ?! NEJ!
Glasvegas: + , Mest bara Arctic Monkeyspepp.
Arctic Monkeys: ++++(+) , 5:an är solklar om det inte vore för en peddogubbe och alla jävla småkids som måste allllra längst fram för att sedan svimma. Förihelvete lär er hur man beter sig på konsert!
Vampire Weekend: ++ , Regn och popmusik. Mjaa. För mycket regn, för lite kläder.
Wolfmother: ++++ , Helt helt UNDERBART.
Lily Allen: + , Bryr mig inte.
Teddybears: ++++ , Svettigaste någonsin, galnaste på mycket mycket länge.
White Lies: ++ , Bästa förbandet på länge.
Coldplay: +++++ , 5 plus men ändå sämre än i Globen 08, dock jävligt mäktigt och Chris Martin är mannen alla dagar.
Johnossi: ++ , Inte bekant med deras portfölj men det var härligt ändå.
El Perro Del Mar: ++ , Gäsp, gräset var gott att sitta på iaf.
Jenny Wilson: + , Va?!
Deportees: +++ , Bättre än förväntat.
Lykke Li: +++ , Upp och ner. Men samma problem här som på Arctic Monkeys, Dock ännu värre nu med tanke på att det var MYCKET MER STHLMARE den här gången.
Steve Aoki: + , Lät ju kul ifrån håll, iaf de första 3 minuterna.
MGMT: (+) , Sämsta på heeeeela sommaren
Anna Ternheim: ++++ , ÄNTLIGEN. Jag vill ha henne.
The Teenagers: + , Vi gick därifrån.
Camera Obscura: +++ , Och det var DANS,DANS,DANS
Florence Valentin, +++ , Medryckande kommunistpop
Markus Krunegård, +++ , Dansa och kunna alla texter, brukar vara bra då. Mauro Scocco var ballast.


Är lite arg över att jag missade Hajen på både Way out West och Popaganda. 
Oasis på Roskilde hade ju också varit lite kul att se nu med tanke på att dom har gått skilda vägar. Roskilde över huvudtaget hade jag gärna besökt. Men jobb är pengar och pengar är konserter nu på hösten. Icke att misströsta.
Redan om två dagar blir det Teddybears (igen) och dagen efter den årliga Håkan dosen på Gröna Lund. Yäääj.
Borde skriva en lista med alla konserter jag varit på dock vet jag inte riktigt om jag orka. 
Förresten, icke att förglömma, Stonesfestivalen var skön. Billig öl, Beatles, Stones och Hendrix. Mer behövs inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0