blabla

Såhär om natten kommer demonerna och ångesten närmare. Man omslukas av mörkret. Dock vet jag inte om det är negativt. Jag tror jag gillar mörker. Mörker och tystnad. Tystnaden speciellt. Det blir sällan mörkt längre, alltid ska det finns något ljus. Likaså kan tillskivas tystnaden. Lyssna, inte fan är det tyst. Klockan tickar, jag blir stressad. Tangentbordet sitter lite löst och ger ifrån sig mer ljud än normalt. Men ibland händer det att det blir tyst. Om än för en kort stund. Jag gillar tystnaden. Särskilt tystnaden på natten. Det är rofyllt. I Solna bodde jag brevid en stor väg. Det var sällan tyst och aldrig mörkt. Stockholm är aldrig mörkt. Inte Varberg heller för den delen. Men just i Solna kunde man vissa nätter ibland höra tystnaden. Bilarna körde förvisso konstant utanför fönstret men ändock hörde jag tystnade. Ljudet av motorerna försvann i mitt öra och jag antar att jag accepterade ljudet från bilarna som en del i tystnaden. Det sjönk liksom in. Skrämmande tanke. Då och då avbröts tystanden av en siren, jag hörde ambulansen och polisen men inte bilarna. Ibland fick jag besök och då fanns det vissa som inte hörde tystnaden på samma sätt som jag. De kunde inte sova. Anledningen var för mycket ljud. Fast jag vet inte. Så farligt var det inte. De överdriver. Tror jag. Jag kan ibland sakna att sitta där, vid datorn med hörlurarna på, framför det stora fönstret med utsikt över Hagalund och den stora vägen. Särskilt om nätterna. Då var det tyst. Då var det fint.  


Vissa stunder och känslor är bättre än andra. Jag gillar det ögonblicket när man är så trött att man inte riktigt vet om man sover eller inte även fast man fortfarande är vid medvetande, att vara så trött att man inte kan hålla uppe ögonen. Att somna i sin egen säng efter en sen natt. Att somna helt utmattad. Att somna ifrån en film

För övrigt rekomenderar jag starkt att somna ifrån OS sändningarna som pågår just nu, bra tid på dygnet och långa lågmälda sändnigar som knappast väcker dig igen. Härligt

Jag älskar känslan av att stå i en skållhet dusch när man fryser. Att känna hur vattnet värmer upp kroppen.
Jag hatar vetskapennär att vattnet inte kan bli varmare utan bara kallare när man står i en skållhet dusch.   

Jag vill göra något jag inte alltid gör.
Jag vill röka en cigg.
Jag vill dricka kaffe.
Jag ska nog dricka kaffe nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0