mörker

hektiska dagar fulla med saker gör det enklare att leva
men det är när man ligger här, ensam och utlämnad, som verkligheten kommer ifatt.
det är då man förstår att de där hektiska dagarna kanske inte är bäst ändå.
man får ju inte tid till något annat?
tid till dig.
istället är det här din tid.
nu finns tiden, fast egentligen inte.
synd.



umeå har börjat bli mörkt
riktigt mörkt
jag ser sällan solen längre
när det väl är ljust är det molnigt.
månen är fin iaf, men vad gör det?
jag ser då hellre att någon lyser upp min tillvaro totalt än en strimma ljus i en annars mörk, kall o dyster värld.
en strimma ljus som dessutom bara är en spegling från du som egentligen värmer upp min värld.

mörkret är som sagt påtagligt, men ännu överkomligt.
frågan är hur länge?
fram tills jul? kankse.
sen då?

jag vill nog hellre att det ska vara sommar.
ljus och värme.
jag behöver värme
snälla ge mig lite värme.
för just nu fryser jag..





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0