önskan

på jakt efter bekräftelse beger man sig ut på äventyr
alkoholstinna äventyr

jag försöker bli full för att slippa allt
men slipper inte ändå
långt där bak finns du, allt och ingenting
du försvinner aldrig
hur jag än försöker
alkoholen förtränger det mesta men inte allt
inte det jag vill
i stället verkar det snarare framhäva det jag vill glömma

man vaknar
vänder sig om
för en milisekund tror man att det är du
att allt är bra
men lika fort kommer verkligheten ifatt

bekräftelseligg
jag är ledsen men det är inte dig jag vill ha
men på något sätt hjälper det
om än väldigt kortsiktigt
det blir lite lite bättre
tror jag
hoppas jag

du försvinner trots allt
tiden går
det blir enklare
jag kanske klarar mig trots allt
men det är fortfarande dig jag vill ha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0