parasite

nikotin. nikotin. nikotin.
när jag var 17 år hade jag fortfarande inte tagit ett enda bloss. inte lagt snus under läppen. knappt rört en cigarett. jag åt chokladcigaretter som barn, så långt sträckte sig mina kunskaper. nästan.

en kväll var jag på fest. jag ville egentligen inte vara där. men min vän ville att jag skulle vara där. jag skulle agera stöd. han behövde stöd. största delen av kvällen spenderades, om jag minns rätt, i soffan. jag hade tråkigt. jag blev full. funderade på att åka hem men det ville inte han.
åtskilliga timmar senare sitter jag utomhus på en bänk med dig. du röker - jag röker. jag hade blivit uppraggad.
tidigare under kvällen hade du kommit fram till mig. pratat. jag hade med all säkerhet varit tråkig, dryg och bortkopplad från världen. trodde du kanske att jag var svår? du fortsatte prata. jag blev gladare.
du tyckte vi skulle gå ut.
väl på bänken erbjöd du mig en cigarett. jag tackade nej. jag röker inte. aldrig.
fjantigt och omoget.
kom igen nu. varför inte? prova lite bara. det dör du inte av!
ok.
ett bloss
en kyss
ett bloss
flera kyssar
jag hade blivit uppraggad för första gången. jag hade rökt för första gången.


samma flicka. 2-3 år senare.
fest.
vill du ha snus?
ok
kyss.
gött.  


Kommentarer
Postat av: Lind

Nice!

2011-10-06 @ 17:12:16
URL: http://cecilind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0