jag vill att du älskar mig

Ja.
Då ligger jag här igen. Ensam och full.

Jag funderar på om jag ska berätta om dagen som varit. Men ärligt talat. Vem bryr sig?
Hur som helst så har jag varit i skolan, åkt till stan, kollat på skor, besökt systembolaget, druckit fyra Sofiero, ätit Chips med vitlöksdipp, lyssnat på Hellström, förberett radioprogram och nu lyssnat jag på Miles Davis. Roligare än så blir det inte.
Yes, ni läste rätt. Fyra Sofiero och full. Så kan det gå.

Skaffade twitter idag.
Nu måste jag köpa en Iphone också. Annars är mitt twitterkonto rätt onödigt.

När jag var yngre var allt så meningsfullt
Nu spelar det ingen roll längre.
Förr betydde någonting allt. Allt betydde någonting.
Nu vet jag knappt betydelsen av betyda
Mitt liv känns tämligen betydelselöst.
Du betyder mycket för mig, tror jag.

Jag kommer ihåg en låt jag ofta lyssnade på i de där förrädiska tonåren. En vers tilltalade mig extra mycket.

And a crowd of young boys they're fooling around in the corner
Drunk and dressed in their best brown baggies and their platform soles
They don't give a damn about any trumpet playing band
It ain't what they call rock and roll
And the Sultans... yeah the Sultans play Creole

Var jag en av de pojkarna? Identifierade jag mig med pojkarna i hörnet?




Träffar jag min Julia är jag gärna Romeo.
GodNatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0