Vegetable Man

Jag vill skriva om Syd Barrett. Men efter att ha skrivit någon slags text om hans barndom och tidiga karriär kommer jag på mig själv. Jag tillför inget till det material som redan finns att tillgå. Vad har jag att komma med? Lilla jag? Absolut ingenting.

Vill man förresten mot alla odds läsa om Syd Barrett bör man läsa följande:

Crazy Diamond - Syd Barrett & the Dawn of Pink Floyd (Watkinson, Anderson, 1991)
Syd Barrett: A Very Irregular Head (Chapman, 2010)
Lost in the Woods - Syd Barrett and the Pink Floyd (Palacios, 1998)
Psychedelic Renegades - Photos of Syd Barrett (Rock, 2007)
Pink Floyd - The early years (Miles, 2006)

Eller varför inte se The Pink Floyd and Syd Barrett Story. Finns exklusivt och endast för er på tuben.




Shine on You crazy Diamond.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0